جستجو

 

دوره جدید آموزش فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان استان فارس طی مراسمی در دفتر شیراز رسماً آغاز شد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، علیرضا توکل در آیین آغاز دوره ٩ ماهه فیلم‌سازی انجمن استان فارس که هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود، گفت: امیدوارم پس از این دوره با شور و نشاطی که در ابتدای این راه از هنرجویان فیلم‌سازی دیده می‌شود، دگربار دور هم گردآمده و از خروجی این دوره سخن به میان آید.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس با بیان اینکه هنرجویان سینمای جوان در دوره فیلم‌سازی ٩ ماهه  با شاخه‌های مختلفی آشنا می‌شوند، تصریح کرد: در این دوره استادانی نظیر عباس بیاتی(آشنایی با تاریخ سینما)، غلامرضا یزدانی(عکاسی)، محمدجواد پوست‌پرداز(عکاسی)، نادعلی شجاعی(فیلمنامه،کارگردانی، کارگاه تجربه اول،کارگاه سینمای داستانی)، حسین آزادی(تدوین،کارگردانی، کارگاه تجربه اول، کارگاه سینمای داستانی، آشنایی با تاریخ سینما، کارگاه تدوین و صدا)، سعیده صادقی‌اصل(فیلمنامه‌نویسی)، حسین سلطان‌پور(تصویربرداری)،‌ مسعود شیخی(صدابرداری)، احسان شادمانی(کارگاه سینمای تجربی) و محمدرضا حق‌نگهدار(کارگاه سینمای مستند،فیلم و گفتگو) آموزش هنرجویان را برعهده خواهند داشت.

توکل یادآور شد: قراراست هنرجویان این دوره از امروز عضو انجمن سینمای جوان باشند و نه کسانی که به صرف آموزش به این انجمن مراجعه می‌کند.

وی افزود: افتخار و خوشحالی این مجموعه بدین خاطراست که از امروز عضو خانواده سینمای جوان هستید، از این رو تلاش کنید اوقات فراغت خویش را برای سینمای جوان به‌کار ببندید.

توکل همچنین از اینکه در این دوره به خاطر محدودیت فضا و امکانات فرصت جذب بیشتر علاقه‌مندان به فیلم‌سازی میسر نشد، ادامه داد: امیدواریم با گسترش فضا و امکانات در سال آینده بتوانیم موقعیت بیشتری برای علاقه‌مندان سینمای جوان فراهم کنیم.

وی دوره ٩ ماهه فیلم‌سازی بااهمیت خواند و گفت: گروهی که برای آموزش این دوره در نظر گرفته شده، از بهترین تیم‌های آموزشی استان فارس هستند.

مدیرانجمن سینمای جوانان شیراز به سرفصل‌های دوره یادشده اشاره کرد و افزود: این سرفصل‌ها بر اساس آنچه که درانجمن سینمای جوانان ایران تصمیم‌سازی شده، به روز شده است.

 

فیلم کوتاه حمایت شود/ نقش انکارناپذیر سینمای جوان در پرورش سینمای ایران

در ادامه این مراسم  و در جلسه توجیهی، نادعلی شجاعی دانش‌آموخته سینما و از مدرسان این رشته با ارائه پیشینه‌ای از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان گفت: در تمام کشورهای دنیا از فیلم کوتاه حمایت می‌شود و در کنار مدارس خصوصی، مدارسی هم هست که دولتی هستند.

این فیلم‌ساز نسل قدیمی‌تر انجمن سینمای جوانان شیراز افزود: به واسطه جذابیت هنر سینما، آنچه امروز تجربه می‌شود، فیلم‌سازانی هستند که در همه دوره‌های گذاشته شده خروجی انجمن به شمار می‌روند.

شجاعی به بسیاری از فیلم‌سازان خوب کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از این چهره‌ها از دانش‌آموختگان سینمای جوان بودند.

وی کارنامه سینمای جوانان را درخشان ارزیابی کرد و گفت: در کمک به صنعت فیلم‌سازی نقش این انجمن انکارناپذیر است.

شجاعی با توجه به ویژگی‌های این دوره آموزشی عنوان کرد: طراحی دوره آموزشی جدیدی که در انجمن سینمای جوانان ایران با آمدن معاونت جدید شکل گرفته به این نحو است که تیمی متخصص از کسانی که تجربه تولید و آموزش داشته‌اند، گردهم آمدند تا این دوره ٩ ماهه را برنامه‌ریزی کنند.

این مدرس سینمای جوانان شیراز دوره فیلم‌سازی را تشکیل شده از چند گام دانست و افزود: در هریک از گام‌های این دوره، هنرجویان با تجربیات مختلفی آشنا می‌شوند؛ در گام نخست تجربه‌های اولیه با ساخت فیلم توسط هنرجویان آغاز شده تا عینیت بخشیدن به ذهنیت را بسنجیم.

شجاعی در ادامه از حمایت سینمای جوان از تولیدات اعضای خویش خبر داد و با توجه به جشنواره فیلم کوتاه تهران یادآور شد: جشنواره‌های منطقه‌ای، جشنواره‌های داخلی و رویدادهای خارجی از امکان‌هایی است که سینمای جوان برای حضور و بروز فیلم‌سازان جوان فراهم می‌کند.

وی راه را برای فیلم‌سازان جوان باز عنوان کرد و درعین حال گفت: حساسیت‌ها بر این است که هنرجویانی پای به این دوره بگذارند که دغدغه سینما دارند و در کنار این، گروهی متخصص و با تجربه‌ی تدریس و فعالیت فیلم‌سازی از نسل‌های مختلف در گروه آموزشی قرار بگیرند.

شجاعی آغاز این دوره را با کارگاه تجربه اول عنوان کرد و افزود: در این کارگاه هنرجویان می‌توانند ذهنیت خویش را عینیت ببخشند و در حقیقت هریک از هنرجویان داستانی را در ذهن خلق کرده و در نهایت آن را در قالب فیلم قرار می‌دهند.

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

یک پاسخ

  1. با سلام..شب خوش
    زمان دقیق و ساعت زبرگزاری ن چه تاریخی هست؟
    و اینکه صدور کارت جلسه به شکل هست؟
    سپااس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *