جستجو

جشن‌ روز ملی سینما با حضور رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری  عصر یکشنبه در مشهد کلید خورد.

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، روز ملی سینما در مشهد طی مراسمی که یکشنبه ۱۹ شهریور ۹۶ باحضور محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان سینمای کشور برگزارشد، با افتتاح پروژه سینمایی «زنانی که با گرگ‌ها دویده‌اند» به کارگردانی امیراطهر سهیلی فیلم‌ساز جوان مشهدی آغاز شد.

در این مراسم که با همکاری انجمن سینمای جوانان مشهد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی طی سخنانی گفت: با توجه به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام جشن‌های روز ملی سینما از این خطه کلید زده شد.

سیدسعید سرابی افزود: مشهدالرضا بهاری است در سینمای ایران و در پایتخت فرهنگی جهان اسلام گام‌های رو به جلویی برای اعتلای سینمای خراسان برداشته شده است. وی استقبال تماشاچیان از اکران فیلم‌ها در سالن‌های سینمای خراسان رضوی، برگزای فاخر جشنواره های سینمایی و جشنواره فیلم فجر و حضور موفق فیلم‌سازان جوان انجمن سینمای جوانان خراسان‌رضوی در مجامع ملی و بین‌المللی را از شاخص‌ها و برجستگی‌های سینمای این خطه عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی اظهار امیدواری کرد با همدلی و تعامل بین بخش‌های مختلف حاکمیتی، مدیریت شهری و سایر بخش‌های مدیریتی در جهت خدمت‌گذاری به سینماگران مسیر رو به پیشرفت استوارتر از همیشه ادامه یابد.

همچنین رئیس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در مراسم آغاز جشن‌های روز ملی سینما از مشهد، پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: سینما عرصۀ سیاست بازی و سیاسی‌کاری نیست. سیاسی‌کاری ظلم به این هنر و فرهنگ است.

محمدمهدی حیدریان افزود: سینما ثابت کرده که می‌تواند سفیر فرهنگی و تنها سفیر ایران در خیلی از عرصه‌‌ها باشد. فیلم‌سازان و فعالان عرصۀ سینمای ایران افزون‌بر ٣۶٠ جایزه در جشنواره‌‌های مختلف کسب کرده‌اند و سینمای ایران آمادۀ پرش به‌سوی جهانی‌شدن به‌واسطۀ مردمی‌بودن خود است.

رئیس سازمان سینمایی گفت: در بحث جشنواره‌ها هم‌اینک جهانی هستیم. باید حرف و فرهنگ خود را از‌طریق سینما و هنر فیلم‌سازی به گوش جهانیان برسانیم.»
وی افزود: سینما باید بازار متنوع‌تری در داخل داشته باشد، ولی هم‌اکنون در حلقۀ تنگی گرفتار هستیم. سینمای ایران نیازمند حمایت ملی و جدی است تا در این مسیر قرار گیرد.
حیدریان ادامه داد: سینما نیازمند پشتوانۀ جدی دولت و مجلس است و باید بیش از گذشته به سینماگران اعتماد کرد. رویکرد ما جهانی‌شدن است و به‌سمت بازار‌های جهانی خواهیم رفت.
وی در ادامه گفت: کلان‌شهر مشهد به‌نسبت جمعیت رتبۀ نخست فعالیت‌های سینمایی را در کشور به خود اختصاص داده است. بایداز امکانات بالقوه برای اعتلای سینما در این شهر بهره‌برداری قرار شود؛ از‌این‌رو امروز طبق توافق با استاندار خراسان رضوی قرار شد بودجه‌ای در سال ٩۶ برای آموزش‌های مهارتی، تولید فیلم و تجهیز ساختمان‌های نمایش درنظر گرفته شود. توافق‌نامه ظرف ٢ هفتۀ آتی بین استانداری خراسان رضوی و سازمان سینمایی به‌امضا خواهد رسید.

 در این مراسم `نشان مشهد ۲۰۱۷` به سعید سهیلی کارگردان خراسانی سینما، محمدرضا صباغ فیلم‌ساز خراسانی، امیرحسین صفرلی فعال خراسانی در عرصه هنر سینما و احمدرضا درویش کارگردان و پیش‌کسوت مشهدی سینمای ایران اعطا شد.

همچنین از فیلم‌سازان برتر خراسانی همچون ابراهیم ایرج‌زاد فیلم‌ساز و عضو فعال انجمن سینمای جوانان مشهد، فاطمه هروی همسر شهید مدافع حرم و عضو فعال انجمن سینمای جوانان مشهد و نیز محمدرضا گلچین فیلم‌ساز کوتاه انجمن سینمای جوانان مشهد قدردانی شد.

 در ادامه این مراسم تندیس شهید محمد‌ابراهیم اصغرزاده گل‌باران و فیلم «٢١ روز» به نمایش درآمد.

 

 

تماشای فیلم‌های درام و فانتزی در...
حضور استاندار فارس در دفتر انجمن...
همزمان با حضور در جشنواره کن از ...
محسن جهانی سرپرست انجمن سینمای ج...
سیدوحید سیدحسینی به‌عنوان سرپرست...
تک‌نوازی در نشست فیلم کوتاه تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *