جستجو

 

 

رونمایی از پوستر جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی، پنج کتاب مکتوب و همچنین ۳۰ قصه صوتی طی آیینی با حضورآیت‌الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه و رئیس شورای سیاست گذاری بوشهر نخستین پایتخت قرآنی ایران در سال 1400؛ برگزار شد.

 

به‌گزارش روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، آیت الله صفایی بوشهری در آئین رونمایی از تولیدات انجمن سینمای جوانان استان بوشهر در حوزه قرآنی بیان کرد: هفته کتاب و کتابخوانی مایه تعادل جامعه و پیشرفت اصحاب قلم و کمک به بهتر شدن آفرینش محصولات فرهنگی است.

رئیس شورای سیاست گذاری بوشهر در ادامه با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در میان کودکان، نوجوانان و جوانان تصریح کرد: کتاب‌خوانی و نویسندگی باید یک فرهنگ باشد و اصحاب قلم باید در تمامی زمینه‌های نشر و انتشارات، حوزه خرید، حوزه چاپ، ویرایش محتوای فنی کتاب و ..حمایت و پشتیبانی شوند تا با همت و پشتکار همه مسئولین به نرخ بالایی در حوزه تولید کتاب در استان برسیم.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوانان استان بوشهر، از تلاش‌های ارزشمند همه کسانی که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان تلاش کردند، خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی بسط و  گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه با  تولید محتوای آموزشی، پادکست، فیلم های کوتاه قرآنی، فیلم های مستد، اجرای مسابقات قرآنی و… اقدامات شایسته و خوبی انجام داده و امیدواریم با توجه به افتخار انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران و با الهام از این هدیه آسمانی بتوانیم اقدامات شایسته ای در این حوزه انجام دهیم تا استان بوشهر با کارهای زیرساختی مناسب و ارزشمند به جایگاه برتر و خوبی برسد.

در ادامه این آیین دکتر کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ضمن گرامی‌داشت بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران عنوان داشت: با توجه به شعار امسال هفته کتاب با عنوان “جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم” ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برنامه‌های متنوع و ارزشمندی را در همین راستا در استان بوشهر برگزار می کند.

وی در خصوص اقدامات و عملکرد این اداره کل در راستای هفته کتاب و کتابخوانی ابراز کرد: تولید محتوای فرهنگی با موضوع قرآنی، میزبانی اولین جشنواره فیلم‌نامه‌نویسی با موضوع قرآنی کتاب آسمانی، جشنواره هنرهای تجسمی خوشنویسی و تئاتر با موضوع قرآنی، تولید کتاب های صوتی به همت انجمن سینمای جوانان استان از اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی با موضوعات قرآنی در این استان می باشد.

عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر نیز گزارشی از تولید محتوا با موضوع قرآن ارائه داد.در بخشی از سخنانش گفت: پنج کتاب مکتوب، ۳۰ قصه صوتی و موشن گرافی حاصل تلاش ۲۲ هنرمند نویسنده، طراح، تصویرگر، تدوین‌گر، گوینده و کارگردان از جوانان خلاق سینمای جوان است.

گفتی است که در این آیین از پوستر اولین جشنواره ملی فیلم نامه نویسی با موضوعات قرآنی و کتاب‌های قرآنی میلاد محمد(ص) قصه مریم، ناخدای کوچک، طوفان به‌نویسندگی عبدالرحمن برزگر رونمایی شد.

 

از کمدی تا آخرالزمان / هفتمین جل...
«فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعد...
جایزه رِمی «ورلد فست» آمریکا به ...
پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *