جستجو

 

آیین پایانی هجدهمین هفته فیلم و عکس بوشهر با حضور جمع کثیری از هنرمندان و علاقه‌مندان در سینما روباز داریوش  این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن خوش آمدگویی از همه دست‌اندرکاران برگزاری هفته فیلم و عکس تشکر کرد و برگزاری چنین پاتوق‌هایی را برای گسترش و تولید فرهنگ و هنر مهم خواند.

وی با برشمردن بخشی از مشکلات، آمادگی سینمای جوان را برای حمایت از فیلم‌سازان و تولید فیلم کوتاه از طریق پیچینگ و ثبت‌نام در پرتال سراسری اعلام کرد.

در بخش دیگری از آیین اختتامیه، از «لیلا دمان» به پاس سه دهه فعالیت هنری در سینما تجلیل شد. «دمان» نیز با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: غافلگیر شدم و فکر نمی‌کردم  که روزی از تلاشم در عرصه سینما قدردانی شود. وی افزود:هرگاه و هرکدام از کارگردان‌ها برای ساخت فیلم نیاز به من داشتند بی دریغ به کمک‌شان شتافتم و در حد توانم حمایت کردم و بر این اقدام افتخار می‌کنم. این بازیگر پیش‌گام در بیش از ۵۰ فیلم و سریال و  فیلم های کوتاه به ایفای نقش پرداخته است.

در ادامه، سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن سینمای جوانان ایران که مهمان ویژه هفته فیلم عکس بود، طی سخنانی با تشریح فرآیند دوره‌های بلندمدت و تعاملی فیلم‌سازی انجمن، بر استانداردسازی آموزش تاکید کرد و گفت: انجمن سینمای جوان گسترده‌ترین مرکز آموزش و تولید فیلم کوتاه در جهان است و در این سیستم آموزشی، آموزش‌دهنده و آموزش گیرنده هر یک وظایفی دارند که می‌بایست در یک مسیر منطقی برای تولید محتوا کوشش نمایند.

پوراسماعیلی با توجه به صحبت‌های مجید فخریان کارگردان فیلم «نگهبانان»  درباره کم‌توجهی و مسیر سخت تولید در ایران تصریح کرد: بی‌شک هیچ مجموعه سینمایی کامل نیست و من مسئولیت بخشی از چالش‌های فراروی شما را می‌پذیرم و برای رفع این مشکلات تلاش خواهیم کرد.

گفتنی‌است، فیلم کوتاه «نگهبانان» ساخته مجید فخریان در شب سینمایی بوشهر اکران و به عوامل این فیلم لوح یادمان اهدا شد.

در پایان این مراسم، از حسین قاسمی خبرنگار خلیج فارس و الهام بهروزی به پاس انعکاس گزارش‌ها و اخبار انجمن در سال ۱۴۰۰ قدردانی شد. همچنین از پیشکسوتان سینمای بوشهر: مهدی جهانبخشان، عباس جوادی و نیز از عکاسان و فیلمبرداران پروژه ملاقات با بوشهر: رضا حسین پور، رضا ریشهری و کریم جوکار نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش جنبی آئین اختتامیه، پیام صوتی کیانوش عیاری کارگردان فیلم خانه پدری به‌مناسبت اکران این فیلم در بوشهر پخش شد. همچنین هنرجویان فارغ‌التحصیل دوره ۹۸ ، به پاس همدلی و همراهی از عبدالرحمن برزگر با اهدا لوح قدردانی کردند.

 

پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم ک...
فیلم‌ساز لرستانی جایزه‌اش را به ...
کتاب «مجموعه فیلم‌نامه کوتاه» ، ...
«پیام خصوصی» در جشنواره کونکوردی...
از فیلم‌سازی با پول تو جیبی تا آ...
«سوره» میزبان نشست‌های تخصصی «فی...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *